Wednesday, October 11, 2006

Miksi Keskusta ei voittanut 1981?

Sellaista, sellaista etc. Neh?

Pieni poika Skorpan - gulds värd, Lotta Svärd - toimitti käsiini poliittisen historian lähteen par excellence syntymävuoteni Suomesta. Merja Rasinmäki (tjsp.) laulaa single-levyn "Johannes, Johannes"-rallissa mm. seuraavasti: "Oi rullaati-rullaa, leipää ja pullaa, yhdessä maiskutellaan". J. Virolaisen miehuullisuutta ja pellonkääntökompetenssia esitellään mehevin sanankääntein, tasa-arvokorttiakin vilautellaan tiskihommien hoituessa kaiken muun ohessa. Sinkun etukannessa on puolipepsodent-hymyään väläyttävä perusugrilainen vinosilmä (sinä, minä, Johanneskin), jossa mitä ilmeisimmin tavoiteltu gimme-back-that-Karelia-tunne assosioituu valitettavasti lähinnä paukkupakkasessa sormensa kiväärin lukkoon sössineeseen kirgiisiin. Ei se m'tn, Mauno Koiviston isot työläisen kädet kiidättivät loppupeleissä lentopallon paremmalle radalle, kuin mihin kyseessä oleva evakko olisi ikinä pystynyt. Tämä näin otaksuntana. Tarjoan kuitenkin mehevät naurut, jos kotiini eksyvät muistavat tuota levyä soitettavaksi pyytää.

Minulle esitettiin verhoiltuja uhkauksia. Hui!

Niin myös edustamalleni järjestölle (taas). Se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että syksy saa ja joku jää ilman. Pienet järjestöjyrät, takapirut ja sähköpostikovikset heräävät horroksestaan ja aloittavat sen oikean ja kaikkia maailman ihmisiä hyödyttävän politiikan teon, joka ei ole epäilyttävästi sitoutunutta. Minä taasen olen sitoutunut ainoastaan älylliseen rehellisyyteen. Siinä ei tarvitse olla edes hirvittävän fiksu! Kivaa! Suits me!

Rouva Ledzeppelininhitti tutustutti eilen minua (Consigliore) ja isäntääni (Papa Don) liiton arkin salaisuuksiin. Olin ensimmäistä kertaa pyhieni yhteydessä, joten tunnelma oli juhlallinen. Tämän jälkeen subventoimme osakuntatoimintaa (Pub Lynx), Papa Don kirjoitti uudella Applellaan puolille öin kaikenlaisia mietteitä porvarien ja kommunistien päänmenoksi. Minua yritettiin illalla hätkähdyttää Ledzeppelinhitin ja hänen kätyrinsä toimesta: vuoto oli kuitenkin tapahtunut jo aiemmin päivällä, tieto oli jo hallussani ja huomenna, torstaina, koko maailma saa tietää miksi vihreät saavat kuin saavatkin viisi (5) paikkaa Helsingistä läpi vuoden 2007 eduskuntavaaleissa. Salasanat voisivat olla vaikka: ANKKALINNA ja ARMAHDUS.

No, Kim Hirschovitshan se tietysti on. Benkulta lähti nyt äänet. Samalla huomautan, että tänään pitää tulla enemmän kuin 0+1. Minä vaadin!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home